Klantgericht Werken

Klantgericht Werken

Wat wil je verbeteren?


Als succesvol ondernemer heb je een fantastich product. Maar hoe staat het met de klantbeleving in jouw organisatie? Heb je tevreden, loyale klanten en tevreden medewerkers? Sluiten alle werkprocessen en alle communicatie aan op wat klanten willen? Een klant- en servicegerichte houding van iedereen in je organisatie is hiervoor essentieel. Kortom, de ‘customer journey’ moet onder de loep genomen worden. Als je de ‘customer journey’ van je organisatie verbetert, levert je dat onderscheidend vermogen op. Deze training zorgt ervoor dat je met kop en schouders uitsteekt boven je concurrenten in de markt. Je maakt het verschil!

Wat levert het op?


Samen met Van der Bijl Training organiseer ik meerdere keren per jaar een verrassende eendaagse open training ‘Klantgericht denken, doen en communiceren’. Deze training zorgt ervoor dat je in staat bent om niet alleen te voldoen aan de verwachtingen van klanten, maar deze ook kan overtreffen. Je krijgt belangrijke vaardigheden onder de knie om in te kunnen spelen op de wensen en behoeften van klanten en collega’s.

  • Je kunt klantgerichter werken
  • Je zorgt ervoor dat klanten ook klanten blijven
  • Je hebt meer motivatie en meer plezier in je werk
  • Je ontwikkelt meer scherpte richting klanten
  • Je communiceert klantgerichter
  • Je voert betere telefoongesprekken
  • Je bent pro-actiever en daadkrachtiger
  • Je neemt meer verantwoordelijkheid
  • Je signaleert kansen en mogelijkheden
  • Je overtreft klachtverwachtingen

Met deze training help ik je aan meer business, meer omzet en meer rendement.

Voor wie is deze training?

 

De training is bedoeld voor alle medewerkers met direct of indirect klantcontact.

Programma


Klantgericht handelen

  • Wat is klantgerichtheid?
  • Waarom klantgerichtheid?
  • Klantgericht/klantvriendelijk
  • Kennis van de organisatie

Verwachtingen

  • Wat verwachten klanten?
  • Verwachtingen overtreffen?
  • Wat is een tevreden klant?
  • Loyaliteit en klantenbinding

 

Klantgerichtheid zichtbaar maken

  • Top 10 van klantgerichtheid
  • Wat ziet de klant?
  • Maak kwaliteit zichtbaar
  • Bewijzen leveren

 

Klantcontact

  • Klantcontacten in beeld
  • Wat kan fout gaan?
  • Inzicht in verbetering
  • Servicenormen /KPI

 

Interne klantgerichtheid

  • Wie zijn je interne klanten?
  • Wat lever je? Eisen?
  • Effectief samenwerken
  • Interne communicatie

 

Klantgericht communiceren

  • Doelgericht vragen stellen
  • Positief taalgebruik
  • Concreet taalgebruik
  • Een klantgerichte boodschap

CONTACTINFORMATIE

Wernhoutseweg 42

4884 AW Wernhout

VOLG ONS