Organisatie
Klantgerichte organisaties zijn het meest succesvol in de markt. Een klantgerichte houding leidt tot tevreden medewerkers en tevreden, terugkomende klanten. De toegevoegde waarde en het onderscheidend vermogen zitten voor een groot deel in de klantgerichtheid van de medewerkers. Investeren in een training op het gebied van klantgerichtheid leidt direct tot meer succes en rendement.
De training is opgebouwd in fasen, die als bouwstenen logisch op elkaar volgen en stapsgewijs toewerken naar een zichtbaar resultaat.
Fase 1: Conceptprogramma: 3-daagse of 2-daagse variant
Fase 2: Oefen- en verdiepingsprogramma
Dag 1
Dag 2
Dag 3
Uiteraard zijn naar gelang de wensen en doelen van de klant allerlei varianten mogelijk.
Dag 1
Dag 2
Iedere klant- en marktsituatie is anders. Dé klantgerichte medewerker bestaat niet. Je organisatie bepaalt de vorm en de mate van de klantgerichtheid. Met dit oefen- en verdiepingsprogramma trainen je medewerkers de gewenste vaardigheden.
Verdiepingsonderwerpen
1. Klantgerichtheid aan de telefoon - (1 dag)
2. Klantgericht schrijven en e-mailen - (1 dag)
3. De eerste indruk - (1 dag)
4. Klantgericht communiceren - (1 dag)
5. Klachten zijn kansen - (1 dag)
6. Klantgerichtheid aan de balie - (1 dag)
7. De klantgerichte binnendienst - (1 dag)
8. Klantgerichtheid in de winkel - (1 dag)
9. Klantgerichtheid bij de overheid - (1 dag)
10. Klantgerichtheid in de gezondheidszorg - (1 dag)