Coachend Leidinggeven

Coachend

Leidinggeven

Wat wil je verbeteren?


Je wil dat je team het maximale uit zichzelf haalt. Je wil medewerkers inspireren en helpen bij het behalen van concrete doelen. Jouw stijl van leidinggeven is daarvoor doorslaggevend. Ben jij in staat je stijl van leidinggeven aan te passen aan individuele medewerkers? Je medewerkers floreren bij een mensgerichte aanpak waarbij je ze op persoonlijke wijze aanstuurt. Je wil bereiken dat medewerkers in beweging komen en hun zelfsturend vermogen vergroten. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat leidinggeven jou minder energie en tijd kost.

Wat levert het op?


Samen met Van der Bijl Training organiseer ik meerdere keren per jaar een verrassende driedaagse open training ‘Coachend leidinggeven’. De training kenmerkt zich door een praktische opzet en een directe toepasbaarheid in je werk.

  • Je kunt medewerkers laten groeien in hun werk en in hun rol
  • Je bent in staat je medewerkers de vrijheid en ruimte te geven om meer verantwoordelijkheid te nemen
  • Je maakt je individuele medewerkers en je team als geheel zichtbaar krachtiger
  • Je merkt dat je medewerkers meer werkplezier ervaren
  • Je bent in staat je medewerkers in beweging te zetten en te houden
  • Je zorgt voor de juiste focus op resultaat
  • Je helpt je medewerkers zelfstandig hun doelen te behalen

Met deze training help ik je aan een effectieve organisatie, gemotiveerde medewerkers, groei en werkplezier.

Voor wie is deze training?

 

De training is bedoeld voor iedere leidinggevende.

Programma


Dag 1

Inleiding

  • koers bepalen
  • waar staan we?
  • waar willen we naar toe?
  • wat leidt ons af?
  • wat hebben we nodig?

 

Managen en coachen

  • wat is managen, coachen?
  • managementstijlen
  • managementvaardigheden
  • coachvaardigheden

 

Visie en strategie

  • missie en visie
  • doelstellingen
  • strategiewiel
  • verandermanagement 

 

Coachend leidinggeven

  • de manager als coach
  • het coachmodel
  • coachend communiceren
  • toegevoegde waarde


Dag 2

Persoonlijk leiderschap

  • 7 eigenschappen
  • kwaliteiten en valkuilen
  • BV-IK, ondernemerschap
  • presteren onder druk                                                  

 

Communicatie 1

  • hoe wij communiceren?
  • de kracht van lichaamstaal
  • inzicht in eigen communicatie
  • communicatie stijlen

 

Communicatie 2

  • feedback geven en ontvangen
  • gesprekstechnieken voor de coach
  • 4 factoren van vertrouwen
  • omgaan met weerstand                                                          

 

Samenwerken in een team

  • aansturen van een team
  • interne communicatie
  • succesfactoren voor teams
  • interne klantgerichtheid


Dag 3

Situationeel leiding geven

  • taakvolwassenheid
  • sturing en ondersteuning
  • instrueren, overtuigen
  • overleggen, delegeren

 

Delegeren

  • waarom delegeren?
  • voorwaarden en richtlijnen
  • wat delegeren aan wie?
  • RGA

 

Motiveren 

  • motivatieleer
  • demotiveren van medewerkers
  • behoeften van medewerkers
  • binden en boeien

 

De praktijk

  • reflectie van effectief management
  • analyse van leiderschapsgedrag
  • praktijksituaties
  • actieplan

CONTACTINFORMATIE

Wernhoutseweg 42

4884 AW Wernhout

VOLG ONS